Over mij

Ik ben nooit hysterisch wild geweest van LinkedIn
Maar goed, ik word ook niet snel hysterisch wild..

Maar ik kon me evenmin vinden in de afkeer die sommigen hadden van LinkedIn. OKE, het is visueel niet het meest aantrekkelijke medium…  

Maar het werkt! 

En is dat niet de basis waar elke professional wel degelijk lyrisch van zou moeten worden?  

Zelf ben ik groot geworden met LinkedIn. Heb er jarenlang, keer op keer gebruik van gemaakt om anderen te koppelen en mezelf aan het werk te houden.  Als marketeer, salesmedewerker, zelfs uitzendconsulent en jobcoach.  

Die laatste kans kreeg ik dan weer via een collega die ik al 15 jaar niet meer gezien had… maar die via LinkedIn nog wel altijd een snel lijntje met mij had.  

Hoe makkelijk ik zelf pionierde, viel me eigenlijk pas op toen ik zag hoe weinig anderen gebruik maakten van hun netwerk.  

De meeste salesprofessionals zitten vastgebakken in hun CRM, terwijl het laaghangende fruit op LinkedIn onder ze door vliegt. 

En ondernemers die hun kostbare tijd verspillen aan koffie drinken met mensen die uiteindelijk toch niet bij ze blijken te passen… wat een verspilling van tijd en reiskosten!  

Dáár wilde ik wat aan doen!  

Want je klant zit wel degelijk op LinkedIn. Zéker in de B-to-B. Maar ze hebben het druk. Net als jij. En ze houden niet van onzin. Of gepush

Daarom is LinkedIn zo saai en grijs. Zakelijk en strak. 
Je komt er om te zoeken. Te delen. Aan te bieden.  

De manier waarop je dat doet, is niet ‘zomaar’ 1x per week even wat doen.  Maar wil je twee keer per dag een half uur investeren?  

Niet naar die ene beller rijden maar gewoon even online netwerken, met je eigen beker koffie voor je neus? 

Dan bereik je precies diezelfde drukke professionals die aan het werk zijn, maar ondertussen wel van alles zoeken, nodig hebben, willen leren kennen.  

Sinds ik mensen daarmee help, ben ik LinkedIn pas echt gaan waarderen. Omdat ik zie dat het niet alleen mij zoveel brengt, maar ook mijn klanten.  

Ze hebben er écht wat aan.

Dat hele social media-gebeuren is misschien niet leuk, maar het resultaat wél! Zo zit ik dus zelf ook in elkaar. 

Ik wel best hard werken, maar ik wil ook meetbaar resultaat. Volgens DISC ben ik van het blauwe en het groene type.

Voel je wat voor die praktische aanpak? Bij mij geen hieper-de-piep. Wel veel verborgen knoppen. Kennis uit de praktijk. En de ervaring om dat door te vertalen van online zichtbaar zijn naar online zaken doen. Dáár gaat het om, uiteindelijk. Kun je ’s avonds wel koffie drinken met je eigen gezin. Doe ik ook

PS: In mijn AGENDA zie je de eerstvolgende trainingen. Maar wil je gewoon even overleggen? Kennismaken? Bel of mail me gewoon.   

Groetjes, 

Judith den Dunnen 

Print Friendly, PDF & Email