LinkedIn uitbesteden

Beschikbare data in overleg

LinkedIn kan je hartstikke veel opleveren. Maar ja, het kost ook wat: tijd. Als jouw activiteiten op LinkedIn elke keer worden uitgesteld door de waan van de dag en het directe werk voor klanten, tja… dan ga je dat goud nooit ontginnen. Speciaal voor die ondernemers die wel inzien dat LinkedIn ze veel kan brengen maar er zelf niet aan toekomen, heb ik nóg een dienst. Geen training voor jou, maar een traject met mij waarin we samen de rode draad uitleggen, waarna ik de uitvoering voor mijn rekening neem. Gouden deal, zou ik zeggen!

Wat is het idee?

In deze opzet neem ik je mee door dezelfde drie niveaus als die van de trainingen. Eerst je profiel en je bedrijfspagina optimaliseren, zodat je direct opvalt en veel beter gevonden wordt. Daarna duiken we in je netwerk: welke relaties heb je al, en waar zitten de mensen die interessant voor je zijn. Doel is natuurlijk om je contacten uit te breiden. Stap drie is de content. Welke berichten zouden super interessant zijn voor jouw netwerk? Wat kun je delen en op welke gebeurtenissen kun je inhaken, of dien je te promoten?

Voor deze co-work sessies kom ik bij je langs. Jij kunt de tent dus gewoon openhouden, je personeel aansturen of tussendoor je klanten te woord staan. Als ik je nodig heb, schuif je aan. En tussendoor kan ik alles direct in actie omzetten, dus je hoeft er niet continue bij te zitten. Voor het vervolg kan het ook zo. Of ik kom periodiek een dagje bij jou op locatie alles bedenken, maken en inplannen. Of we doen een flinke brainstormsessie en vanuit die basis werk ik wekelijks jouw berichten uit. Het gaat niet vanzelf, maar zo voelt het voor jou wel!

Uitbesteden van je LinkedIn Strategie geeft jou:

Meer exposure

Alleen al doordat jouw bedrijf ineens zo consistent naar voren komt met steeds nieuwe dingen, val je op. Mensen onthouden je naam en zien dat je goed bezig bent. Je bent de eerste aan wie ze denken als ze iets uit jouw branche nodig hebben. 

Meer resultaat

Je betaalt mij voor verleende diensten, zonder de extra advertentiekosten van adverteren. Grote kans dat je al zo zichtbaar bent, en zo gericht nieuwe contacten legt, dat je die dure vakbeurs kunt laten schieten. Of er hoogstens als bezoeker je gezicht laat zien. Geen eigen stand meer, hoeveel scheelt dat?

Meer rust

Het fijne van uitbesteden is dat jouw LinkedIn berichten voor mij core business zijn, terwijl jij je handen weer vrij maakt voor jouw corebusiness. Je hebt dus alle tijd om de warme contacten vanuit LinkedIn in de watten te leggen, zodat ze klant worden, klant blijven en weer nieuwe relaties naar jou doorsturen.

Dit zeggen anderen:

“ Sinds een half jaar besteden wij onze hele LinkedIn-strategie bij Judith uit. We houden niet eens bij hoeveel relaties daardoor extra ontstaan, we merken gewoon in de praktijk dat we vaker benaderd worden en dat de zaken lekker doorlopen. Destijds was de keuze: een accountmanager extra in dienst nemen, of Judith inhuren voor LinkedIn. Blij dat we die laatste optie hebben gekozen!’

‘Hoe had je het willen hebben?’

In de training die ik geef, stippel ik de hele route uit. Als jij individueel met mij wilt werken, is er natuurlijk alle ruimte voor eigen invullingen. Wil je veel zelf blijven doen, of wil je juist alles bij mij neerleggen? Werken we met jullie foto’s of stockfoto’s, of laten we foto’s maken?

Hoe vaak gaan we berichten plaatsen, en leveren jullie dan alleen de steekwoorden of bedenk ik zelf een serie berichten aan de hand van bestaand materiaal, zoals een website? En werk ik vanuit mijn eigen kantoor, of kom ik regulier naar jullie locatie?

Onderhandelen?

Omdat het uitbesteden van LinkedIn maatwerk is, geef ik pas een prijsvoorstel nadat ik goed met jullie heb gesproken. Het voorstel is dan ook bindend: ik ben niet zo’n ondernemer die achteraf nog met meerkosten komt, of ineens toch drie maanden extra claimt om een bepaald resultaat te halen. Openheid is voor mij belangrijk.

Het mag ook andersom. Veel kleinere MKB’ers en ZZP’ers hebben vooraf al een budget in gedachten. Verspil in dat geval geen tijd met onrealistische dromen maar maak een afspraak, zodat we samen kunnen bespreken wat er voor dat bedrag mogelijk is, en of LinkedIn in dat geval rendabel voor je wordt.

‘Kosten zijn betrekkelijk. Stel dat je door jullie verbeterde zichtbaarheid die dure vakbeurs kunt skippen of niet meer hoeft te adverteren in vakbladen? ”

Uiterste praktische aanpak:

Eerlijke prijs:                     geen meerkosten achteraf

Idee én uitvoering:          Kennis en ‘handjes’ ineen

Flexibel:                             bij jou, bij mij of in de mix

Of twijfel je nog of je er toch tijd voor wilt vrijmaken?

Dit hoor ik wel vaker. Misschien is je administratieve kracht een groot fan van LinkedIn en wil diegene graag meer uren inroosteren, mits jij de trainingen betaalt? Of wil je zelf een stoomcursus LinkedIn op individuele basis? Ook dan pakken we de drie stappen aan, optimaliseren we alle profielen en bepalen we de goede strategie, zodat je het zelf kunt gaan onderhouden. Kijk in dat geval nog even op deze pagina.[1:1 coaching] En bel daarna om te overleggen, misschien wel net zo handig.

Wil je iets inplannen?
Een telefonische kennismaking is geheel vrijblijvend. Bel gerust en beslis dan of we een offline gesprek inplannen.

Print Friendly, PDF & Email