Facebook uit, LinkedIn in?

Facebook uit, LinkedIn in?

Is Facebook uit en LinkedIn in? Facebook heeft zich de afgelopen periode niet echt populair gemaakt. Veel mensen hebben overwogen om hun profiel te verwijderen. Misschien was jij een van hen en heb je het ook echt gedaan. Of wil je wel, maar twijfel je. Want tja, je zakelijke pagina op Facebook heeft wél veel volgers en je haalt er wel omzet uit, op zijn minst naamsbekendheid. En een echt alternatief is er niet.

Of toch?

Want er is nog een platform waar je je zakelijke behoeften uitstekend kunt vervullen. LinkedIn heeft eigenlijk voor alles wat je op je bedrijfspagina bij Facebook doet een alternatief.
Heb je de geheimen van LinkedIn al ontdekt? Ik bespreek ze hieronder voor je.

Interessante informatie of gebeurtenissen delen

In je bijdragen of artikelen kun je alle relevante informatie delen met je doelgroep. Misschien wel beter dan op Facebook, want op LinkedIn zitten we toch eigenlijk allemaal met een zakelijk doel en is je doelgroep waarschijnlijk nóg meer gefocust op informatie waar ze hun voordeel mee kunnen doen. Zo kun je nog beter werken aan je know-like-trust factor, zodat prospects ook echt zaken met je willen gaan doen.

Bedrijfspagina en groepen aanmaken en aanschrijven

Op LinkedIn kun je je eigen bedrijfspagina aanmaken waarin je je doelgroep kunt aanspreken en dat werkt eigenlijk hetzelfde als op Facebook: je verzamelt volgers door gerichte content. Daarnaast kan je een groep aanmaken die jouw expertise als onderwerp heeft en/of je aansluiten bij andere relevante groepen waar je je kennis kunt delen met je prospects.
Let er bij andere groepen wel goed op hoe oud de laatst geplaatste content is: er zijn veel ‘dode’ groepen bij. Hoewel… dat is misschien ook wel weer een kans: als jij er nu eens nieuw leven inblaast?

Je vakkennis bijhouden

Door bedrijven of personen (influencers) die voor jou interessante zaken delen via LinkedIn te volgen, blijf je op de hoogte van de ontwikkelingen en nieuwtjes op je vakgebied en vergroot je je kennis. Als jij deze berichten weer deelt in je eigen netwerk, zien jouw volgers dat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen. Daarmee geef je ze nóg een goede reden je in de gaten te houden!

Evenementen delen of betaald promoten

Via LinkedIn kun je op je eigen tijdlijn en via je bedrijfspagina jouw evenementen delen met een link naar je website in het commentaar. LinkedIn is niet dol op links naar andere websites in je tijdlijn en laat jouw post daarom dan minder zien aan je volgers. Om dit te voorkomen zet je de link in het commentaar.
Je kunt dit bericht ook, zoals je al gewend was, betaald promoten aan een specifieke doelgroep en daarmee je impact flink verhogen.

Verjaardagen bijhouden

Als een van je connecties zijn/haar verjaardag kenbaar heeft gemaakt, verschijnt hiervan een bericht in je meldingen. Je kunt deze persoon dan via een persoonlijk bericht, en  niet met het standaard bericht van Linkedin, een mooie dag wensen.

Let op: LinkedIn is en blijft een zakelijk netwerk!

Denk bij je bijdragen altijd even na of deze post inderdaad geschikt is voor LinkedIn, maar wees daar ook niet te voorzichtig mee. Een beetje ‘los’ mag best af en toe, maar hou je doel in het oog. Want het is lastiger om te herstellen dan te voorkomen!

Wil je ook met je profiel en netwerk aan de slag? Kijk voor meer informatie op mijn website: https://betergevondenworden.nl/ of meld je aan voor één van de events via mijn website.

Hartelijke groet,

Judith

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*