Content en strategie op LinkedIn

  • 20 november 2019 – Emmeloord
  • 25 november 2019 – Eemnes
  • 27 november 2019 – Waalwijk

Content & Strategie

Als je LinkedIn actief gebruikt en je profiel is in orde, garandeert dat nog niet direct extra omzet. Of je wel of niet verkoopt, hangt van zoveel meer af. Hoe duidelijk is je boodschap? Hoe maak je het leuk? Doe je wel vaak genoeg een aanbod? En wat is je online uitstraling? In de derde training gaan we in op jouw content en wat je ermee doet.  

Waarom zou je dit doen?

LinkedIn wordt veel gebruikt om te zoeken. En gek genoeg, weinig om aan te bieden. Hartstikke mooi als je daarmee rond kunt komen, maar hoe leuk is het als je je omzet kunt verveelvuldigen door zelf ook actief te verkopen via je berichten op LinkedIn? Juist omdat zo weinig het doen, valt het op. Consistente berichten met een goede ‘look & feel’ vallen op LinkedIn veel meer op dan op die modernere visueel ingestelde social media. Met één dag praat ik je helemaal bij. Kijk ik kritisch naar je bijdragen tot nu toe. En doen we het voorwerk zodat je de komende maanden op de automatisch piloot een graai kunt doen in je onderwerpenlijstje… zonder dat je blunders begaat. Gun jezelf die rust, die voorbereiding en die extra omzet.  

Aan het eind van de dag heb je:

Meer rust

Door vooraf te bedenken wat je gaat publiceren, wanneer en met welke invalshoek, voorkom je dat je adhoc bijdragen gaat plaatsen. Plan je eigen strategie, zodat je dagelijks tijd overhoudt om een snel ‘rondje’ langs je contacten te lopen. Meer rust, meer resultaat.

Meer verkoop

Door de 80/20 regel toe te passen ben je leuk én commercieel. Mensen zullen nooit meer zeggen dat ze niet wisten dat jij hen niet kon helpen omdat je nu wél je aanbod doet. Sterker nog, je doet je aanbod heel geregeld. Steeds net even anders. Met net even andere relaties die inhaken. Zo motiverend!

Meer vertrouwen

Social media berichten zijn voor iedereen… maar je maakt ze alleen. Hoe fijn is het dan om vooraf in een besloten groep feedback te krijgen op jouw concepten en ideeën. En te profiteren van elkaars inspiratie om nog betere berichten te maken?


Dit zeggen anderen:

Deze training was precies dat zetje dat ik nodig had! Na de profielaanpak en het netwerken en klanten vinden, zag ik al dat onze inspanningen effect hadden. Maar met deze derde training heb ik ineens een hele lijst van opties en onderwerpen. Het is zoveel minder gedoe om nu iets op te pakken en te plaatsen. En al lezend in je eigen lijstje krijg je altijd weer nieuwe ideeën. Uiteindelijk ben ik nu dagelijks wel even op LinkedIn. Kort hoor, want sindsdien hebben we ook extra opdrachten! Bedankt Judith, wat ben ik blij dat je ons nog hebt overgehaald om die laatste training ook nog te doen!

‘Alles uitbuiten’

De diepgang die veel mensen missen in social media, zit hem niet in het platform maar in jezelf. Even hard gezegd. Het fijne is dat je het dus wel zelf kunt aanpakken en dat is precies waar deze derde stap voor is. LinkedIn is echt super geschikt voor je verkoop… mits je het goed aanpakt. Dat leer ik je niet in een uurtje. Maar wel in een hele dag.

Nu je zoveel weet over LinkedIn, leg ik de lat hoog voor je content. Weet welke valkuilen je moet vermijden. Focus op hoe je de aandacht trekt van je relaties. En leer hoe je vanuit je klant beschrijft wat er gaande is, zodat ook andere meelezers zich aangesproken voelen door je berichten.

Waarom bij mij?

Ik kom zelf uit de sales en marketing en ik weet niet beter dan dat je elke actie moet verantwoorden met gehaalde targets. Daarom krijg je in deze training stevige feedback en de kans om véél te leren. We leggen de basis voor 52 weken vol goede acties. Reken maar dat ik je profiel af en toe check.

Bovendien ben ik op LinkedIn-gebied een ‘oude rot in het vak’. Dat betekent dat je ook allergisch wordt voor te doorzichtige trucjes. ‘Been there, done that’. Je krijgt de techniek, maar ik zie liever authentieke berichten en goede inhoud, dan allerlei trucjes. En het mooie is: daar help ik je bij. Kwaliteit en diepgang. Als dat je aanspreekt, zit je goed op LinkedIn én zit je goed bij mij.

“De derde stap geeft de slagroom op de taart. Extra omzet doordat je net even vaker, leuker of concreter in actie komt dan je concurrent. Dat voelt als pure winst.”

Voor slechts €197,- voor een hele dag:

Toplocatie:     Waalwijk, Emmeloord of Eemnes

Kleine groep: maximaal 10 deelnemers

Goede Lunch: inbegrepen

Of toch liever eerst één van de andere trainingen?

Als je nog niet toe bent aan de slagroom, maar liever een goede taart wilt leren bakken: ik heb nog meer trainingen. Normaal gesproken begin je met het optimaliseren van je profiel, zodat je goed gevonden wordt. Daarna ga je online netwerken, zodat je actief leads genereert. Dat leer je in de tweede training. Heb je dat nog niet helemaal op orde, of eigenlijk nog nooit écht geleerd? Dan raad ik je aan om eerst die taart te bakken. En als je de bodem en de slagroom er vast bij bestelt, krijg je als bonus een extra online coachingssessie van mij erbij.


Even overleggen?

Heel begrijpelijk. Naast de veelgestelde vragen is persoonlijk contact soms net die stukje extra informatie. Ik ben niet continu bereikbaar, maar stuur een mailtje, dan bel ik je terug zodra ik kan. Wil je deze training of trainingen als inhouse-serie? Vraag je dan gerust om een offerte.

Veelgestelde vragen

Ga je ook in op de techniek, zoals het inplannen van berichten?

Een beetje, maar de nadruk ligt op de inhoudelijke kant. Die techniek heb je zo onder de knie, met een ‘how-to’filmpje via Youtube. Voor de inhoudelijke kant heb je sparringpartners nodig en die heb je tijdens deze dag.

Werk je met een social media kalender?  

Niet direct. Ik focus op de inhoud en kwaliteit. Of je dan uiteindelijk 27 goede berichten of 52 mooie items hebt, maakt mij niet zoveel uit. Maar een kalender kunnen we natuurlijk opstellen.

Kan ik niet gewoon mijn Facebookberichten op LinkedIn publiceren?  

Nee. Zo. Dan heb ik dat vast gezegd. LinkedIn is zo anders dat ik je aanraad om juist te optimaliseren per platform. Zo heb je precies de goede sfeer, de goede illustratie en het juiste aantal woorden of zinnen dat in beeld verschijnt. Als je dat niet aanpast, heb je grote kans dat je (goede) berichten totaal niet wordt gelezen. Leg ik je uit in de training!

Ik dacht dat het ‘not done’ was om je eigen product te verkopen via LinkedIn?

In sommige groepen op LinkedIn is dat inderdaad een regel. Maar daaromheen zijn er -tig goede manieren om toch jouw hulp aan te bieden. Gratis via een weggever of een strategisch advies. Direct online… zodat mensen naar je profiel gaan kijken en jij het contact kunt bestendigen. Of toch puur als promotie van je product, maar dan wel op een manier die niet als pusherig wordt gezien. Je hebt verkopen en verkopen, ik leer je het verschil.

Nog eentje dan? Dit zeggen anderen:

Wat een afsluiter van onze inhouse-serie. We dachten dat wij met ons eigen team genoeg input zouden geven, maar het bleek dat we onder begeleiding van Judith toch een heel nieuw onderwerpenlijstje op de rit kregen. Judith heeft dit voor ons uitgewerkt in een digitale contentboom. Mooi uitgangspunt voor verdere actie. Eigenlijk jammer dat er geen vierde training meer komt 😊

Vergeet niet je plaats te reserveren! VOL = VOL

Bedrag € -
Print Friendly, PDF & Email