7 sales tips voor je LinkedIn Bedrijfspagina
Als ondernemer heb je het prima voor elkaar met je online zichtbaarheid en vindbaarheid: je website ziet er goed uit én wordt goed bezocht, je Facebookpagina genereert veel interactie en omzet en via LinkedIn doe je veel contacten op en laat je zien wat je zoal in huis hebt aan kennis en producten. Niets mis mee dus. Behalve dat je misschien nogal wat mogelijkheden laat liggen!
Heb je al een bedrijfspagina op LinkedIn? Gewoon, naast je profiel. Niet? Of wel, maar doe je er niet zoveel mee? In dat geval zou ik snel verder lezen, want dan heb ik nieuws voor je!
Ambassadeurs met een mooi visitekaartje
Het lijkt, vooral voor eenmanszaken, een beetje het ondergeschoven kindje van LinkedIn: de bedrijfspagina. Ze worden vaak wel aangemaakt, maar vervolgens gebeurt er weinig. En tja, dan is het resultaat natuurlijk ook niet om naar huis te schrijven, dus waarom zou je er nog aandacht aan besteden? Natuurlijk heb je je persoonlijke profiel en als ondernemer zorg je heus wel dat dit er professioneel uitziet en zo goed mogelijk gevonden wordt. Dan lijkt die LinkedIn-bedrijfspagina inderdaad niet zo spannend om erbij te hebben. Maar toch…
Grote bedrijven hebben er steeds vaker een strategie voor. Zoveel mogelijk werknemers hun profiel laten inrichten volgens de huisstijl, zodat zij alleen al op die manier ambassadeurs zijn voor de werkgever. Dat vergroot ook diens vindbaarheid, want via zo’n persoonlijk profiel kan je snel linken naar een bedrijfspagina.
Waarom een LinkedIn-bedrijfspagina?
- Je bedrijfspagina draagt bij aan de vindbaarheid van je bedrijf op Google en in LinkedIn
- Via de bedrijfspagina verschijnt het bedrijfslogo in je persoonlijke profiel wat zorgt voor herkenbaarheid
- Met gesponsorde updates bereik je een gerichte doelgroep, geef je je budget uit aan de juiste doelgroep. Van deze updates kun je tevens de statistieken analyseren
- Je bedrijfspagina is dé plek om je bedrijf in de picture zetten en daarmee ook naamsbekendheid opbouwen, bijvoorbeeld door het plaatsen van (eigen) updates die gaan over het bedrijf, de ontwikkelingen, nieuwe projecten en initiatieven. (Meer persoonlijke informatie deel je via je persoonlijke profiel.)
- Je krijgt via statistieken informatie over de functie van je lezers van je update, uit welke regio ze komen en bij welk bedrijf ze werkzaam zijn
- Je kunt meerdere diensten aanbieden via showcases op je bedrijfspagina. Deze pagina’s hebben aparte statistieken zodat je kunt meten wie interesse heeft in een specifieke dienst.
- Je kunt je werknemers koppelen aan je bedrijfspagina zodat klanten 1 overzicht hebben en direct met de juiste persoon contact kunnen opnemen.
Als je je pagina slim gebruikt en er interessante content op deelt, kan je ervan uitgaan dat anderen die weer delen en daarmee jou onder de aandacht brengen. En natuurlijk kan je je pagina ook delen vanuit je persoonlijk profiel. Kijk, dat is alweer wat extra zichtbaarheid van jou als bedrijf.
Met een bedrijfspagina op LinkedIn vergroot je je zichtbaarheid heel eenvoudig en je kan nog eens gerichter communiceren ook! En dat op dat enorme netwerk, vol met veel meer potentiële klanten/opdrachtgevers dan jij nodig hebt. Met de juiste opzet, inzet en aanpak in een klap een professioneel visitekaartje van formaat erbij! Want je kan natuurlijk nooit té zichtbaar zijn.
Hoe maak je een LinkedIn-bedrijfspagina die eruit springt? Je hebt misschien al een pagina, maar bent niet helemaal tevreden. Of je moet nog beginnen en hebt geen idee waar. Dat kost over het algemeen veel tijd en die is kostbaar voor een ondernemer. Daarom bied ik je een gratis checklist aan waarmee je zelf aan de slag kunt gaan: https://betergevondenworden.nl/gratis-linkedin-checklist/
Wil je liever een training volgen waarna jij een hele goede LinkedIn-bedrijfspagina hebt, weet hoe je promoties inzet op LinkedIn en zelf aan de slag kunt voor meer zichtbaarheid en resultaat? Check dan mijn website https://betergevondenworden.nl/linkedin-trainingen/.
Deze blog is bedoeld om jou te helpen beter gevonden te worden door je potentiële klanten, om boven de massa uit te stijgen en je te positioneren als expert in jouw vakgebied.
Graag wil ik van jou weten:
Welke tip spreekt jou het meeste aan en ga je de aankomende week toepassen?
Dank je wel voor het lezen en ik kijk uit naar jouw reacties!
Like = agree Sharing = caring
Wil je deze blog met jouw relaties hier op LinkedIn delen? Alvast bedankt!
Voel je welkom om mij toe te voegen aan jouw netwerk!
Hartelijke groet,
Judith
—————————————————————————————————————
Over Judith den Dunnen
LinkedIn trainer, zelfstandig ondernemer. Jarenlange ervaring als verkoop binnendienst medewerker. Kent de klappen van de commerciële zweep. Fan van LinkedIn, gepassioneerd om de geheimen van dit netwerk-medium met jou te delen.
Op weg naar meer ideale klanten en groeiende business in niet meer dan 1 uur per dag.
Online netwerken op LinkedIn en offline netwerken in real life zijn dé basis van langdurige relaties.
www.betergevondenworden.nl – info@betergevondenworden.nl – 06 2365 0487
Beter Gevonden Worden
Judith den Dunnen
E-mailadres: info@betergevondenworden.nl
Telefoon: 06-23650487
KvK 57565287
btw-id NL001902293B33
© 2017 - 2025 Beter Gevonden Worden
Algemene Voorwaarden
Privacy & cookies