Social Selling?

“Leads genereren via LinkedIn”

Als commerciëel medewerker herken je het vast wel. Je hebt ooit een profiel aangemaakt op LinkedIn, maar je doet er eigenlijk niets mee. Zonde! Want: een gemiste kans om leads te genereren!

57% van de koopbeslissingen worden bepaald nog voordat een eerste gesprek plaats vindt.
Beslissers of beïnvloeders halen hun informatie van het internet, vergelijken potentiële oplossingen en aanbieders met elkaar. En daarvoor gebruiken zij steeds vaker LinkedIn.

In het B2B sales proces zijn vaak veel personen betrokken, gemiddeld 5,4. Daarnaast zijn er meerdere vormen van contact nodig om deze personen te helpen bij hun beslissing. Hierdoor moeten sales professionals op meerdere lagen en met meerdere mensen binnen een organisatie contact leggen.

Social selling

Met social selling krijg je inzicht in je prospects, plus de mogelijkheid om de juiste contactpersoon te benaderen. Je kunt op tijd signaleren wat er speelt, de klant beter leren begrijpen en zo de relatie versterken.

Het is van groot belang zichtbaar te zijn voor je doelgroep, je kennis te delen en oplossingen te bieden voor de problemen van je klant. LinkedIn is hét kanaal om te communiceren met prospects door goede, waardevolle en persoonsgerichte informatie aan te bieden tot de klant klaar is om te kopen.

Hoe dan?

Het begint met laten zien wie je bent en waarvoor je staat met een goed visitekaartje (= je profiel) op LinkedIn. Leg persoonlijk contacten met klanten en prospects. Vraag om referenties, deel successen en kennis, ook in verschillende interessegroepen.

Via zes personen kan je iedereen op de wereld bereiken, je hoeft ze alleen maar toe te voegen aan je netwerk! En Beter Gevonden Worden vertelt je hoe.

 

Print Friendly, PDF & Email